reklama

Stala sa mi fakt dobrá vec – oženil som sa!

Nestala sa náhodou, ani z donútenia,  či okolnosťami. Proste som sa tak rozhodol. Hovorím o dôležitom rozhodnutí, ktoré dnes väčšinu slobodných ľudí desí - vstúpil som do manželstva. Samozrejme, boli sme na to dvaja, ale TO rozhodnutie zrelo v každom z nás samostatne. Nebudem tu rozvádzať celú genézu nášho vzťahu, len poviem toľko, že našiel som „kosť zo svojich kostí a nebolo nad čím rozmýšľať. Či áno...!? Ako to vlastne s tým manželstvom dnes je?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (59)
Manzelka a zena, pre ktoru stalo za to vstupit do manzelstva :-)
Manzelka a zena, pre ktoru stalo za to vstupit do manzelstva :-) (zdroj: Ja)

Som ženatý ozaj krátko, takže sa nesnažím rozdávať rozumy. Čo je však dôležitejšie, názor na manželstvo som mal dávno pred tým, než som chodil s prvým dievčaťom. To, že sa mi zdá manželstvo prirodzeným vyústením zrelej lásky dvoch ľudí, je zaiste dané aj mojim rodinným pozadím a životnými okolnosťami. Čo sa mi ale FAKT nezdá prirodzené je panický strach z manželstva a nejaký divný mýtus o manželstve, ktorý prevláda.

„Je to len papier", povedalo mi 95 % môjho okolia a myslím, že aj vy sa s týmto názorom stretávate. Ani sa moc nečudujem, keď všade naokolo je veľa rozbitých vzťahov a skúsenosť ukazuje, že manželstvo sa po čase premieňa na nudu, prekážku rozvoja osobného rastu a v prípade rozvodu na ťažkú psychickú a finančnú ujmu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viete čo? Rozhodol som sa tomuto mýtu jednoducho neveriť. Ba čo viac, chcel by som čo najviacerým povedať, že manželstvo je správna a zdravá vec. Iste má svoje „negatíva", ale aj tie sú negatívami len do tej mieri, do akej nie som schopný akceptovať jedinečnosť partnera alebo uplatňovať milosť pre neho i seba.

Na začiatku som spomenul, že som našiel „kosť zo svojich kostí". Rozumiem tým so mnou kompatibilnú dušu, s ktorou sa vzájomne dopĺňame a ako dvaja sme viac, ako len súčet identít dvoch ľudí. Myslím, že po troch nevydarených vzťahoch (či už kvôli mne, či druhej strane), viem povedať toto: Je dôležité hľadať partnera cielene, vedieť, ktoré veci proste ako osobnosť neviem pri druhom prekusnúť a nerobiť v tom kompromisy. Potom sa to vráti mnohonásobne. Nevadí, že si sa zranil. Ak túžiš po kvalitnom vzťahu, oplatí sa bojovať a teda aj prísť k ranám. Neviem sebe zaručiť, že sa zo mňa nestane alkoholik, workoholik, smilník alebo z manželky nevernica, obézna a nepríťažlivá manželka, dôsledkom úrazu alebo nádoru trvale postihnutá osoba a pod. Fakt neviem, ako budem čeliť potenciálnym katastrofám, ale nie je choré zaviazať sa na celý život. Choré je kvôli pocitu, že ako „mladý môžem všetko", či vlastnému komfortu a sebectvu prežiť najlepšie roky života síce naplno, ale bez budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo je zlé na tom, že sa Ťa večer po práci niekto spýta, aký si mal deň, navarí Ti, operie a požehlí; vzájomne sa pritúlite a vyznáte si lásku nežnosťami a po tom všetkom sa hlboko pozriete so očí a bez slov vnímate, ako jeden druhému hovorí: „Milujem Ťa a budem tu aj zajtra!"

Pardon, skoro som zabudol na tých, ktorí spolu žijú aj bez papiera. Nemyslím si, že to všetko nemôžete mať. Až na tú poslednú vec - istotu, že tu bude ten druhý aj zajtra. Je to môj názor a preto to prosím neberte ako absolútny výrok, namierený proti bezpapierovým zväzkom. Ale tu je moja odpoveď práve na to, na čo je dobrý papier. Dáva istotu a to najmä v časoch zlých. Podrží. Nie som naivný a verím starším, že krízy prídu. Ale kvôli tým pár ťažkým časom sa nezobrať!? Vzdať sa tak hlbokého vzťahu akým manželstvo a myslím, že len manželstvo je, kvôli strachu z neúspechu a straty „osobnej slobody"!? Čo to vlastne osobná sloboda je? Od kedy som sa oženil, mám pocit, že som stokrát slobodnejší, ako keď sme spolu chodili, alebo som bol sám. Cítim sa naplnený a mám podporu, o akej sa mi ani nesnívalo!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milujem svoju manželku a som na to hrdý! Volá sa mojím priezviskom a to ma činí ešte viac hrdým. Má môj prsteň a v tomto svete to ešte stále pre niektorých niečo znamená. Minimálne pre potenciálnych snaživcov, ktorý pri pohľade na dva prstene rýchlo pochopia, ktorá bije.

Mimochodom milé slečny a teraz všeobecne, neverím, že bezpapierový vzťah je naplnením vašich túžob. Neverím, že netúžite po bielych šatách, prsteni a po celej tej paráde, ktorá sa so svadbou spája. A muži, neverím....čo mu pri nich vlastne neverím!? Úprimne, z mužov dnešnej doby som veľmi sklamaný. Nulová akcia a obetavosť...to by bolo nadlho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednoducho, keď som sa oženil, stala sa mi veľmi dobrá vec a chcem, aby ste vedeli, že sa to môže stať aj vám. Dejiny ukázali, že neraz sa väčšina mýlila. Čo sa týka manželstva, sme svedkami rovnakej udalosti. Ale či to tak musí byť!? NEMUSÍ...som o tom presvedčený. Je to na tebe.

Ivan Malý

Ivan Malý

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...nepoznám hranice, len myšlienkové pochody, ktoré sú občas pre mňa tak revolučné, že ma premieňajú v lepšieho človeka. Zoznam autorových rubrík:  ManželstvoVzťahyMyšlienkyZo života...SúkromnéČo ma živí

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu