reklama

Pre mužov

Prečo? Pretože ich je stále menej a nesúvisí to s klesajúcou natalitou. Dokonca muž nie je mužom ani vtedy, keď sa takým narodí a neskôr mu do dokladov pri kolónke sex vpíšu male. Myslím na mužov s veľkým M, chlapov, ktorí chápu svoje role a neboja sa ich.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Niektoré myšlienky mám osvojené, niektoré vlastné, prežité. V každom prípade, bol by som rád, keby toto zamyslenie poslúžilo mužom, pretože pre nich je adresované. A ženám len do tej miery, aby vedeli, ako mužom pomôcť stať sa poriadnym chlapom.

Poriadny chlap je vodca!

A teraz zabudnite na všetkých akčných hrdinov a filmové postavy. Nemusíš to mať v povahe, ale môžeš sa tomu naučiť. Predstav si, že si kráľ a napadlo Ťa nepriateľské vojsko. Tvoja kráľovná (manželka, partnerka) sa strachuje, čo bude. Myslíš, že sa pôjde pýtať Tvojich dvadsiatich radcov? Že jej na to odpovedia pešiaci Tvojho vojska? Nie, potrebuje Tvoje rozhodné slovo. Slovo vodcu, ktorý vie, čo bude pre kráľovstvo najlepšie a prinesie istotu do srdca kráľovnej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď si to premietneme do našich vzťahov, dnešný muži sa často v čase obliehania premenia na ustráchaných kráľov, schovávajúcich sa medzi pešiakmi v zadných radoch. Bez odvahy a sily, bez guráže postaviť sa za svoje kráľovstvo. Jednoducho, králi bez predstavy o živote, bez budúcnosti. Potom nadávajme na ženskú emancipáciu.

Poriadny chlap vie, že kariéra nie je viac ako rodina a vzťahy.

Samozrejme, splácať hypotéku, živiť rodinu, udržať firmu, to nie je vôbec ľahké. A skutočne, niekedy človek nemá na výber. Myslím na tých, ktorý na výber majú.

V mojom okolí je jeden ukážkový príklad, ktorý sa hrdí ďalšou skupinou dvadsiatich jemu podobných. Na prvom mieste Ja, moje športy, moje podnikanie. S manželkou a dcérou sa odcudzili a nevie, kde sa stala chyba. Tak radšej nadáva na ňu, jej rodinu a ženy celkovo. „Všetko odo mňa má, nič jej nechýba, kde by bezo mňa bola!". Táto a podobné vety ma dvíhajú zo stoličky denne. Keď investuješ len do seba, to aj zožneš - len seba a sám. Poriadny chlap vie, že tráviť čas z blízkymi je hodnotnejší než peniaze a najmä, nedevalvuje, ale naopak, časom sa mnohonásobne zhodnocuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poriadny chlap nie je v manželstve citovo závislý a ovládaný rodičmi.

Čo s rodičmi, ktorým sa nijak nedá vyjsť v ústrety? Ničím sa im nedá zavďačiť a stále počúvaš o svojej neschopnosti, tak ako už od detstva. Musíš sa s tým zmieriť a prijať to ako fakt! Je to nevyhnutné pre Tvoje osobné šťastie i pre Tvoju budúcnosť. Ináč sa bude Tvoja partnerka bezmocne prizerať, ako si rozpoltený túžbou vyhovieť obidvom stranám. Výsledok, nevyhovieš a teda ani nepomôžeš nikomu a Tebe bude opäť o niečo horšie. Si tu v prvom rade pre svoju novú rodinu. Rodičia Ťa vychovali najlepšie ako vedeli a zaručene s chybami. Musíš ale tú skrytú generačnú podobnosť vo vzorcoch správania pretrhnúť! Nedovoliť, aby kvôli Tvojej nemohúcnosti pokračovala séria opakujúcich sa chýb na Tvojej rodine, deťoch, ich deťoch...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nepochop ma zle, táto pasáž nie je namierená proti rodičom. Ja svojich rodičov milujem. Vychovali ma, opatrovali ma a duševne, duchovne i telesne zabezpečili - za to im budem do konca života vďačný! Ale vďaka Bohu, sami pochopili (za mojej asistencie J), že som už nezávislým mužom, iným ako ich predstavy a že ma musia nechať vyletieť z hniezda. O to je teraz náš vzťah lepší.

Byť poriadnym chlapom neznamená, že zhltol všetku múdrosť sveta, že vždy všetko vie, nemôže prejaviť slabosť, alebo vyroniť slzy.

Práve naopak! Však aj chlap je človek a pokiaľ viem, to všetko človek robí. Áno, v inej periodicite a množstve, ale robí. Kameň úrazu mnohých mužov a ich vzťahov vyplýva z mylnej predstavy, že prejav citu z nich robí slabochov. Nie je to tak! A ešte raz, nie je to tak! Keby som sa nemohol podeliť o svoje slabosti so svojou manželkou, tak ani neviem, ako by to so mnou vyzeralo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poriadny chlap sa dokazuje v maličkostiach.

Vynesie smeti, povysáva, nakúpi, umyje riad, prečíta deťom rozprávku, pritúli, usmeje sa, vypočuje, zastane sa...je toho milión. Netreba kupovať manželke vždy nové auto alebo šperk. Vidíš, je to ešte aj lacnejšie J.

Muži, dúfam, že týchto niekoľko riadkov spôsobí aspoň toľko, že sa zastavíte a popremýšľate, či sa práve Vás netýka niektorá z pomenovaných oblastí. Nie sú všetky, ale z môjho pohľadu dosť významné na to, aby som o nich napísal J. A ešte niečo, na ceste za skutočným mužom sú aj neúspechy a zlyhania. Je to normálne, tak nie, aby sme to vzdali pri prvom zakopnutí. Byť skutočným mužom nie je konečný stav, dá sa stále zlepšovať - to aby som aj ja nezabudol. Držím palce.

Ivan Malý

Ivan Malý

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...nepoznám hranice, len myšlienkové pochody, ktoré sú občas pre mňa tak revolučné, že ma premieňajú v lepšieho človeka. Zoznam autorových rubrík:  ManželstvoVzťahyMyšlienkyZo života...SúkromnéČo ma živí

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu